.فیلی به نام رژیم:
حتما داستان #مولوی رو در مورد شهری که مردمش #فیل ندیده بودند شنیدید.

چند نفر از مردم این شهر در تاریکی با #فیل مواجه میشن و سعی میکنن با لمس کردن بفهمن که فیل چه شکلیه. یکی دست زد به گوشش و گفت مثل باد بزنه. یکی پاشو لمس کرد گفت فیل مثل یه ستونه خلاصه بر حسب جایی که این عزیزان دست می‌کشیدن فیل رو به تخت خواب و چوب لباسی و مار و... تشبیه کردن. و هیچکس نفهمید فیل چیه و چه شکلیه!

حکایت #رژیم_غذایی و بزرگان فعال در فضای مجازی هم همینه. یکی میگه کالری فقط مهمه و #کالری_شماری کنید، #روانشناس میگه رژیم چیه؟ فکر رو کنترل کن وزن کم میشه، #طب_سنتی میگه فقط #مزاج رو درست کن، عسل و ارده و شیره و گرمی جات بخور حله، دمنوش فروش میگه فقط # دمنوش بخور #لاغر_میشی نمی خواد رژیم بگیری! مربی میگه بابا اینا همه کشکه شما ورزش کن وزنت میاد پایین، #پزشک میگه بیا این #قرص_لاغری رو بخور وزنت کم بشه راحت، میری #عطاری میگه گیاهان دارویی دوای تمام درداته و پشت شیشه تبلیغات مختلفی رو می بینید از انواع چیزهایی که برای لاغر شدن خوبه
.
درحالیکه هیچکدومش نیست و یا در واقع همش هست!
.
به صورت علمی باید رژیم غذایی مناسبی و اصولی داشت(رژیمی که مبتنی با شرایط هر فرده و چربی بسوزونی نه عضله و پوست صورت رو). فکر رو کنترل کرد تا رفتار و عادات غذایی کنترل بشه، از طب سنتی صحیح و علمی که درست و غلط اش غربال شده استفاده کرد، از herbal supplement ها در صورت نیاز بهره برد و در صورتی که فرد اندیکاسیون های لازم رو داشت دارو تجویز بشه.
.
و این تصویر درستی از فیل رژیمه نه چیزهایی که افراد غیر متخصص در موردش با هم بحث میکنن! افرادی که اگر کاهو و سینه مرغ رو ازشون بگیری دیگه نمیتونن #رژیم بدن! افرادی که فرق #کاهش_وزن و #درمان_چاقی و اضافه وزن رو نمی دونن! افرادی که بین وزن کم کردن و زیبا وزن کردن تفاوت قایل نیستند!