انواع مختلفی از قند های رژیمی در بازارموجود است که از آن جمله می توان به آسپارتام، نئوتام، استویا، سوکرالوز، ساخارین، سیکلامات و ... اشاره کرد. مزیت این قند ها قدرت شیرین کنندگی بالای آنها ( 200 تا 3000 هزار برابر شکر) و عدم جذب در دستگاه گوارش است. یعنی علی رغم اینکه این قند ها تداعی کننده طعم شیرینی است، با این حال جذب بدن نمی شوند.

توصیه بر مصرف قند های رژیمی در دوره ی چربی سوزی توصیه ی مفیدی است. در صورت استفاده از قند های رژیمی می توانید در طی رژیم چای شیرین، قهوه و نسکافه مصرف نمایید که به چربی سوزی شما کمک می کنند. با این حال در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی با تاثیر بر میکروارگانیسم های روده در دراز مدت منجر به مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک و ... می شوند. همچنین مطالعات نشان می دهد که مصرف قند های رژیمی منجر به افزایش دریافت کالری شده و حس سیری کمتری در فرد ایجاد می نماید. از این رو مصرف طولانی مدت قند ها و شیرین کننده های مصنوعی توصیه نمی شود.

برخی نوشابه های رژیمی حاوی آسپارتام است که اگر چه کالری کمی دارد با این حال اسید فسفریک موجود در نوشابه رژیمی آسیب زا است و منجر به پوکی استخوان و تحریک اشتها می شود. از این رو مصرف آنها توصیه نمی شود.