همیشه این سوال برای برخی از مراجعین مطرح است که چرا بعضی از افراد در دوره ی رژیم خیلی خوب سایز کم می کنند و بعضی میزان کاهش سایز کمتری را تجربه می نمایند.

پاسخ را باید در تراکم بافت چربی جستجو کنید. برخی افراد تراکم بافت چربی در آنها زیاد است و مدت ها تجمع چربی در ناحیه ای مشخص داشته اند و برخی تراکم بافت چربی در آنها کمتر است.

نیاز است در ابتدا در خصوص دو واژه توضیح داده شود.

هایپرتروفی: سلول های چربی قابلیت بزرگ شدن و حجیم شدن دارند به طوری که می توانند حتی تا 100 برابر وزن اولیه خود چربی ذخیره نمایند. به بزرگ شدن بافت چربی اصطلاحا هایپرتروفی گفته می شود.

هایپر پلازی: وقتی سلول های چربی به اندازه ی کافی بزرگ شدند و دیگر نتوانند در خود چربی ذخیره کنند شروع به تقسیم شدن می کنند. به تقسیم شدن سلول های چربی هایپرپلازی گفته می شود.

افرادی که هنوز سلول های چربی در آنها به اندازه ی کافی بزرگ نشده است که شروع به تقسیم شدن نمایند و تراکم بافت چربی در آنها کم تر است راحتر سایز کم می کنند و بر عکس افرادی که سلول های چربی در آنها خیلی بزرگ شده است و سلول ها شروع به تقسیم شدن کرده اند و تراکم بافت چربی در آنها زیاد است برای کاهش سایز به صبوری بیشتری نیاز دارند.