حفظ رژیم در مهمانی ها

یکی از دغدغه های مراجعین محترم این است که چنانچه به مهمانی دعوت شدند چگونه رژیم خود را حفظ نمایند. برای پاسخ به این سوال اقدامات زیر را انجام دهید.

1.      در ابتدا با متخصص تغذیه خود نوع غذایی که عمدتا در مهمانی برای شما سرو می شود را بیان نمایید. با انجام این کار متخصص و مشاور تغذیه بر مبنای نیاز شما میزان مجاز مصرف غذاهای سرو شده احتمالی را مشخص می کند.

2.      قبل از رفتن به مهمانی مقدار ذکر شده توسط متخصص تغذیه را برای خود مرور کنید و خود را متعهد نمایید که بیش از مقدار مشخص شده مصرف نکنید. خیلی مهم است که قبل از رفتن به مهمانی مقدار مجاز غذای مصرفی را بر اساس مقدار مشخص شده توسط متخصص یا مشاور تغذیه مشخص نمایید.

3.      لازم نیست در مهمانی ها به همه بگویید رژیم دارید. بیان این موضوع که رژیم دارید گاها منجر به ایجاد حس مقاومت برای مهماندار و اطرافیان شما می شود.  از خانواده خود بخواهید آنها نیز با بیان اینکه شما رژیم دارید منجر به ایجاد حس مقاومت در مهماندار نشوند.

4.      وقتی غذایی مازاد بر آنچه در رژیم به شما تعارف می شود خیلی مودبانه بگویید که سیر هستید و میلی به غذا یا پذیرایی بیشتر ندارید.

5.      از ذهن خوانی پرهیز کنید. گاهی علت اینکه نمی توانید در مهمانی ها تعارف مهماندار را رد کنید این است که نا خواسته ذهن خوانی می کنید. به طور مثال فکری با سرعت خیلی سریع از ذهن شما عبور می کند که اگر تعارف اش را رد کنم ممکن است او ناراحت شود. پس ذهن خوانی نکنید.

6.      لزوما نیازی نیست کل بشقاب خود را تمام کنید. تصور اینکه تمام نکردن غذا بی ادبی است تصوری اشتباه است. این تصور را با ذهنیتی صحیح قبل از رفتن به مهمانی جایگزین نمایید و با خود تکرار کنید که تمام کردن کل غذای سرو شده ادب شما را نشان نمی دهد.

7.      اگر با تمام تفاسیر مجبور شدید دست مهماندار را رد نکنید و با اصرار او روبرو شدید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنید. سبزیجاتی مانند خیار گزینه اول شما باشد. بعد از آن مرکبات یا یک عدد سیب را انتخاب کنید. از مصرف آجیل و شیرینی ها اجتناب کنید چون روند چربی سوزی شما را کند می کند و زحمات شما را بر باد می دهد.

8.      نگران نباشید و اگر مقدار کمی بیش از مقدار مشخص شده مصرف کردید فکر نکنید دنیا به آخر رسیده است. دوباره به رژیم خود بازگردید و رژیم را به این بهانه رها نکنید.

بهترین ها را برای شما در مهمانی ها آرزومندم